Monthly Archives: September 2010

Seeing baby’s smiling face is like a natural

Standard

Rayyan Al Ihsanulrohim, born May 18, 2008, son of Family Dedy & Tuti in Jakarta. Weight 11.4 kg Height: 85 cm.Allah has blessed us with a handsome boy and loving. Allhamdullillah. A baby who is very sweet and handsome. Our son’s name is  Rayyan. He is about two years now. Here are some pictures to share and celebrate our happiness with everyone.

He is Handsome  & Cute Nephew

Advertisements

May ALLAH bless Us

Standard

maafin aqu ya!!

The holy and beautiful Syawal will come soon
There is no word proper to welcome it
Except the word of pray and forgiveness
My Majesty if you forgive all my fault
And hope your worship accepted by Allah
The God of Merciful and the Beneficent
This evening we leave the blessed month of Ramadan, grace, and forgiveness from God Almighty in this together as Muslims. This is not the end in regret, but the end to be grateful for the Praise because Allah has allowed us to implement shaum Ramadan takbiran time victory in tomorrow night. Hopefully next year we as a community Muslims would meet again with the month of Ramadan is full of forgiveness. Hereby I would like to say FORGIVE ME for what I did or saud those might hurt you unconsciously.
After all the bad words that I’ve said & bad deeds that I’ve done.. Hereby in this very holy Idul Fitri, I sincerely ask 4 u’r forgiveness body n’ soul… Hopefully U’ll grant my wish my dear friend n’ lotta thx…
Hoping we can enjoy the next holly Ramadhan, please forgive all mistakes, and together we celebrate the glory of Syawal. Happy Iedul Fitri 1431 H.

My glasses was broken again

Standard

lagi2 ini kesekian kalinya w ganti kacamata.. sebelum2’a seneng sih bisa ganti kacamata baru coz kalo tuh kacamata ga rusak n ga pecah pasti g bakal diganti(dibeliin)..tapi pas dah nemu kacamata yang soulmate bgt nyesel banget knapa ga dijaga bnr2 tuh kacamata… nyesel banget hixhix…ada beberapa tips dari gw untuk semua tmn2 yg mau beli kacamata:

1.kalo emang min or plus, gw saranin untk periksa ke dokter karna ini dah terbukti sama bokap n kakak w ga da 1 bulan tuh kacamata ga pernah dipake lagi(ga nyaman krn ga pas ukuran silinder or min’a)biasanya amat sngat b’pengaruh kadang pusing, pegel parahnya lagi mual..

2.beli kacamata jangan memilih sendiri (krna kalo menurut kita bagus blm tentu menurut orang lain bagus) yah biar PD makenya..

3.cari sesuai keadaan maksud’a kalo untuk gaya apa aja boleh tapi kalo kerja kan ga mungkin kita pake yg gede2 ala fitri tropica.. wahh narsis gila itu mah..

4.sesuaikan dengan bentuk muka.. yang gw tau untuk tipe muka kaya gw(bulet & lebar) jangan pernah pake yg bulet itu bikin lo makin bulet.. lebih baik lebih condong ke arah kotak n persegi panjang.. itu lebih bagus

5.jng mentang2 demen yg berwarna cari yg murah asal warnanya bagus(salah) gw telah membuktikan bagus diawal 1 bulan kemudian tuh warna ngeletek semua pah kan..

6.bagi yang memiliki kacamata model per di gagangnya usahakan lebih dijaga karna kalu patah ga bakal bisa dibenerin paling ganti frame baru.

7. untuk pemilihan lensa ada 2 kaca or plastik..utuk yang teledor pilih yang plastik karna (plastik ga cepet pecah, ringan,tapi cepet kegores kalo ga hati2) gw sih lebih con dong ke kaca walau gw teledor kaca lebih bening karna ga gampang kegores, paling pecah doang kalo jatoh hixhix.. untuk yg min tinggi disarankan plastik agar ga terlalu kelihatan tebal lensanya n ga berat..

sekian tips gw semoga bermanfaat

makin ok dah kacamatanya semua see you…